A mai bejegyzésünkben azt fogjuk megnézni, hogy hogyan tehetünk a játékon belül festehtővé egy modellt.


A dolog elsőre ijesztően bonyolultnak tűnhet, de nem kell aggódni, mert valójában nem az. Ma tehát azt fogjuk megnézni, hogy hogyan tehetünk festhetővé bizonyos modelleket az OMSI-ban úgy, hogy arra később a festések CTI-jében is hivatkozni tudjunk, és festésenként cserélhessük az adott dolog színét.
A művelethez először navigáljunk a kiszemelt busz model mappájába, és nyissuk meg az itt megtalálható model.cfg állományt, majd keressük meg benne a “texture changes” részt, majd ezen belül keressünk egy [CTCTexture] című részt. A CTCTexture alatt két sort találunk, ezeket így kell elképzelni:

[CTCTexture]
feltétel (amire hivatkozunk a CTI-fájlokban)
a busz texture mappájában található azon módosíani kívánt textúra fájlneve és kiterjesztése, amit festhetővé szeretnénk tenni

Másoljuk tehát le az utolsó ilyen hármas csoportot, és írjuk át benne az információkat úgy, hogy az nekünk megfelelő legyen. Ezzel gyakorlatilag teljesen elkészültünk, és ha a CTI fájlokban hivatkozunk a fentiekben “feltétel” címkével ellátott sorra, akkor a játék már az általunk mehatározott textúrát fogja betölteni minden festésnél. Ha azonban az adott jármű egyáltalán nem festhető és sablon sincs hozzá, akkor bonyolultabb a helyzetünk, de még mindig nem lehetetlen, azonban erre a problémára egy későbbi bejegyzésben keressük a megoldást.

Folytasd ezzel: Setvar készítése

 

Legutóbb frissítve: 2020. 12. 30.


0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.