A setvarok olyan változók, melyekkel egyes modelleket tudunk megjeleníteni, illetve elrejteni járművünkben, valamint egy modellből, például tükrökből, vagy ülésekből több különböző kivitelűt is hozzáadhatunk egy buszhoz, és ezeket festésenként engedélyezhetjük, vagy elrejthetük, kikapcsolhatjuk.


Nagyon fontos azonban mindenek előtt tisztában lennünk azzal, hogy mit is változtathatunk setvarokkal, azaz, hogy mikre alkalmazhatjuk őket és mikre nem.
A setvarok csak modellekre (meshekre) vonatkoznak, így az utasok, vagy a sofőr pozícióját, a hangokat, avgy a scripteket, azaz például a passengercabint, a sound cfg-t, vagy a script-fájlokat nem változtathatjuk setvarokkal.

Ha ezt megbeszéltük, akkor ugorhatunk is tovább…
Ha így szeretnénk tenni, akkor nyissuk meg kiszemelt járművünk modell állományát, azaz model.cfg-t.
Nagyon fontos, hogy mint azt a cikk elején írtuk, ha több fajta modellt szeretnénk setvarral működtethetővé tenni, akkor értelem szerűen az összes modellt bele kell rnunk a model cfg-be.

Például szeretnénk egy ülésből több verziót is hozzáadni a buszunkhoz, melyet végül setvarral szeretnénk festésenként engedélyezni. Ebben az esetben nagy vonalakban így kell kinéznie a cfg-nek:

[mesh]
path\ules_a.o3d

[mesh]
path\ules_b.o3d

[mesh]
path\ules_c.o3d

Ez tehát az alapfelállás. Így indul minden. Ha ezzel megvagyunk, akkor elkészíthetjük a setvart.
Szóval, akkor vegyünk egy ülés modellt példának.

[mesh]
path\ules_a.o3d

Ha beírtuk a modellt a cfg-be, akkor írjuk közvetlenül utána ezt a pár sort:

[visible]
%setvar_neve%
1

A százalék jel közötti “setvar_neve” természetesen nem fix mező, ide kell beírnod a setvarod nevét, amire hivatkoznod kell a festés(ek) CTI-jében.
Ha ezt megtettük, akkor navigáljukn a busz Script mappájába, és hozzunk létre a fájlt például setvar_varlist.txt béven, majd nyissuk meg a buszunk .bus fájlját. Ebben a fájlban görgessünk ahhoz a részhez, amely a [varlistekkel] foglalkozik. Nem lesz nehéz megtalálni, mert a fájl négy jól elkülönülő részre van osztva. Az első a [varnamelist], a második a [stringvarnamelist], a harmadik a [script], a negyedik pedig a [constfile]. Itt keressük meg a [stringvarnamelist] részt (ez éppen az első), és írjuk az itt felsorolt scriptek alá a következőt:
Script\setvar_varlist.txt.
Ha ezzel megvagyunk, akkor a [stringvarnamelist] alatti számot a második sorban növeljük 1-el. Az én esetemben ez a szám a 24, ezért és 25-re írom át, de ez buszonként eltérő. Ha készen vagyunk, mentsük el a fájlt.

Most nyissuk meg a létrehozott setvar_varlist.txt-t, és írjuk bele azt, amit a model.CFG-ben a %setvar_neve% részhez írtunk, majd ezt is mensük el.

Ezzel tulajdonképpen el is készült a setvaruunk, már csak annyi teendőnk van vele, hogy hivatkozunk rá a festéseink CTI-fájljaiban, valamint megadjuk a számot, melyet a model.cfg-ben hozzárendeltünk az egyes modellekhez.
Végül igy kell kinéznie a CFG-nek, illetve a CTI-nek:

Model CFG:
visible]
%setvar_neve%
1

 

CTI-fájl:
[setvar]
%setvar_neve%
%hozzárendelt szám%

– Természetesen a %%-közötti mezők továbbra sem fixek, hanem ezeknek tartalma dinamikus aszerint, hogy te mit adtál meg itt.

Legutóbb frissítve: 2020. 12. 22.

Kategória: Leírások

0 hozzászólás

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.